Atri d'entrada del monestir abans de construir-se la Porta Reial de Pere III. Dóna accés al claustre mitjançant una portalada romànica. Obra feta en carreus regulars de pedra. La façana la constitueix una gran porta ogival amb calats i les armes abacials. La coberta és formada per dos registres amb volta de creueria, amb nervis emmotllurats que descansen en els murs mitjançant mènsules sense decoració. Prop de lŽarrencada de les nervadures hi han les armes de Copons, aparellades. Gòtic desenvolupat, més lliure del Cister, fort en el gòtic pobletà del s. XIII. Continua, però; la sobrietat ornamental.
Copons, gran col·laborador de Pere III, ideà al 1340 l'obra dels Panteons Reials. Impulsor de l'ús de l'heràldica en les seves obres. El cimbori inacabat és l'exemple més il·lustratiu. Copons morí al 1348, data de la Pesta Negra.
Sobre Vives, aquest basa la intervenció de Fonoll en una marca de picapedrer que atribueix al picapedrer anglès. Cal agafar aquesta afirmació amb cautela.
bo
-Finestres, J.: Història del Real Monasterio de Poblet, vol.III, pp. 136-162.
-Domènech i Montaner, Ll.: Història i arquitectura del monestir de Poblet. Barcelona. 1925. pp.225-237.
-Altisent, A.: Història de Poblet. Poblet, 1974, p.204.
-Arxiu fotogràfic de Poblet.
-Arxiu fotogràfic Mas (Barcelona)
-Morgades, B.: Construccions monàstiques de l'abat Copons. A "Poblet", fasc.III (1948), Poblet, pp.42-47.
-Vives i Miret, J.: l'obra de Poblet de Reinard des Fonoll. 'Miscellanea Populetana', Scriptorium Populeti, 1 (1966), pp.285-299.